torsdag 5 december 2013

När energin tar slut

Oj så trött jag var när jag kom hem från jobbet idag. Trodde aldrig jag skulle orka göra något här hemma. Men efter lite middag och slapp i soffan började jag känna mig lite piggare.

Så när J åkt för att jobba satte jag mig framför tv:n och tittade på Ernst. Och vips så blev jag pysselsugen. Så under programmets sändning tog jag tag i L:s hemmagjorda julklapp. Han ska få träklossar som skall bli i lite olika färger med bokstäver på. 

Och nu är de putsade och grundmålade. Och jag tror att det kan bli bra. 

Under tiden som jag målade passade jag på att koka lite risgrynsgröt som vi ska ha till frukost imorgon. Lite extra mys måste det vara nu när det är helg igen. 

Och imorgon väntar inte bara gröt utan även Jamtlis julmarknad. Som jag har längtat! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar