onsdag 2 mars 2016

Så länge man lever

Träningen har en självklar plats när jag jobbar. Jag känner att jag börjar få resultat. Från att inte kunna göra en endast armhävning från knä, ja så svag har jag varit i armarna, till att nu kunna göra 3x12. Det känns riktigt bra! 

Jag har en lååång resa kvar innan jag är där jag vill vara, men jag har ingen brådska. Jag tar allt från grunden och känner hur det stärker min kropp istället för att slita på den. Tidigare har jag haft besvär av en höft som inte velat med och nu förstår jag verkligen varför. Skillnaden på styrkan i höger och vänster sida är enorm. Men det ska bli så mycket bättre. 

Jag sliter fortfarande med den där vilan, vill så mycket. Men vet nu hur mycket den behövs för att min kropp ska må bra. Något mer jag fått svart på vitt är hur viktigt det är med påfyllning av något ätbart efter träningen. Vilken skillnad i återhämtning!

Men som de säger, man lär så länge man lever. Och tro mig det ska jag försöka med varje dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar