fredag 2 september 2016

Nyhet på jobbet

Då var de två första arbetsdagarna gjorda. En liten mjukstart och det har känts bra. En nyhet för i höst är att vi har fått arbetstidsförkortning. Jag som jobbar 75% får 45 minuter om dagen och det gör verkligen en jätte skillnad. En vecka i månaden ska vi jobba ordinarie tid, men resterande blir alltså lite kortare. Under dessa två dagar har jag lagt mina 45 minuter på att träna. Så skönt att komma igång igen. Styrketräning igår och idag lite mer pulshöjande. 

Och när jag kom hem fanns nyaste numret av Iform i postlådan. Där fanns ett litet yogaprogram som jag testade ikväll. Och insikten är tydlig, det måste göras om många gånger. Vissa positioner stramade ordentligt. Och sen lugnet som kommer efter. Så nu blir det en kopp te med något gott till och sen sängen. Och just ja, en ingefärashot också. Förkylning har knackat på här hemma. Fyra dagar och sen var det kört för lill-Fia. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar