söndag 26 juni 2016

Skrot eller guld

Det blev en tur till mormor och morfar idag då moster är hemma en sväng. På agendan stod det att bland annat leta reda på en "blomställning". Ni vet en sådan där grej som hörde till vävstolar som numer pryder vissa hem som just piedestaler. Vad de heter egentligen kommer jag inte ihåg i just detta tillfälle. 

Och hem kom jag med en sådan plus lite andra grejor som mormor inte längre ville ha. 

Som till exempel en hink, en balja, en kastrull och en ljuskrona. 


Vad ska jag då med allt detta till? Skrot i vissa ögon, men i mina en guldgruva. 

"Piedestalen" var tänkt att hamna i mitt "gamla" älskade växthus. Det ska numer få bli ett kryddskåp. 


Bredvid växthuset satte jag häromdagen rosmarin, timjan och gräslök i vårt praktiska hemmabygge av överblivna bräder (samt en fiskelåda) som blev över sen vi bytte altanräcket. 


Och nu fylldes även växthuset åter med en ljuvlig doft. Där samsas numer chili, mynta, citronmeliss och persilja. 



Och visst blev det en mysig hörna?! 


Och vad som händer med resten av grejorna kommer ni bli varse framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar