torsdag 11 september 2014

Svamp, svamp, bara svamp

Jag har länge velat gå en svampkurs och lära mig mer om matsvampar. Har haft en fruktansvärt dålig kunskap om detta. Redan ifjol ville jag gå men då passade det inte i tiden. Så i år hade jag bestämt mig att det skulle bli av. Det skulle prioriteras!

Förra veckan startade den. Fem tillfällen varav det först var teori. Idag var det dags för den första av tre turer i skogen. Och visst hittade vi svamp. Trattkantareller, rödgul trumpetsvamp, fjällskivling, blodriskor, sandsopp, fårticka och en hel del annat. Riktigt roligt! 

Så nu ligger det svamp på tork och lite förvälls. Ska bli roligt att ge sig ut på egen hand nu när man vet lite mera. Fast visst kommer jag var lite feg. Fast det tror jag man ska vara också. Det kan ju gå riktigt illa om det inte vill sig väl. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar