torsdag 5 februari 2015

Bullbak

Då var det helg igen då. Skönt! För den här kroppen är trött. Hade fyra timmar kvar att jobba idag innan mina timmar var gjorda. Så det blev jobb sju till elva och sen hem och äta lunch med familjen innan det var dags för J att åka till sitt jobb.  

Jag hade lovat L att vi skulle baka något idag och valet stod mellan bullar och matbröd. L fick välja och det blev bullar. Brukar baka vanliga vaniljbullar men idag kände jag för att experimentera lite. Har tidigare testat med blåbär och det blir gott men nu ville jag göra något annat. 

Efter lite fundering fick det bli en del vanliga bullar, en del med vaniljkräm och en del med äpple. Jag har testat de med vaniljkrämen och de blev goda. Dock var både de och dem med äpple i väldigt kladdiga att få ner i formarna. Men därmed blev de heller inte torra. Vad fyller ni era bullar med? Ge mig gärna inspiration till att prova något annat nästa gång. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar