onsdag 25 februari 2015

Inspirationskällor

Det är en väldig massa snack om VM just nu och jag kunde inte bry mig mindre. Totalt ointresserad! Något jag däremot haft fokus på de senaste veckorna är bokrean. Och idag slog den upp sina portar klockan sju. Jag var givetvis på plats och kom hem med inte mindre än 30 böcker. 

Ja, eller egentligen kan man väl säga 12. Men två av dessa var boxar med pixi-böcker i vilka det var 10 stycken av varje. Dessa böcker gillar jag verkligen. De är som en hel liten bok men går att enkelt ta med sig överallt. Dessa askar är dock undanstoppade så vi kan ta fram dem när lillebror/syster har kommit. 

Även några av de större böckerna är undanlagda då de ska bli paket till den blivande storebrodern. Men några fick han direkt när jag kom hem idag och samtliga har det bläddrats i. Även jag fick med mig två böcker. En bok av Lena Israelsson: Handbok för köksträdgården vilken jag lånat en massa gånger från biblioteket. En riktig bibel när det gäller odling av grönsaker. Den andra boken blev Betong med guldkant. Jag har sedan tidigare en bok av samma författare som behandlar betong inomhus. Jag har länge velat gjuta i betong och hoppas på att snart kunna dra igång ett av mina många projekt kring just detta området. Nu ska här frossas i mina nya inspirationskällor. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar