måndag 2 februari 2015

Extra lyxigt

Nu när jag jobbar deltid försöker jag styra min arbetstid till tidiga morgnar i den mån det går. Är L på dagis börjar han dock tidigast nio. Men vi har försökt att pussla så det bara ska bli två dagar i veckan på dagis.

Idag slutade jag klockan ett och åkte hem till L och J som varit lediga tillsammans. J hade en önskan att få brygga lite idag så jag och L tog en sparktur med O och sen blev det snöskottning. Efter två timmar ute gick vi in och fikade lite innan vi åkte och handlade. L är så stor nu och vill så gärna hjälpa till. Han drog kundkorgen, fyllde den med de saker vi skulle ha och hjälpte sedan till att plocka upp allt i kassan. Min stora kille! 

Jag blir så glad när man handlar och hittar en massa bra priser på frukt. Tänk om det alltid vore så. Frukt och grönsaker billiga medan godis och chips skulle vara dyrt. Varför blir det ingen lag om det här i Sverige nu när vi får allt mer problem med övervikt? 

Ja inte mycket jag kan göra åt det nu. Men när det är så där bra priser som det var idag så känns det extra lyxigt att kunna unna sig en hel del av alla godsakerna. Med oss hem fick vi blodapelsin, mango och vindruvor. Mums, mums, mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar