måndag 19 februari 2018

Fatta tycke

Då var vi igång. 31 likasinnade är vi som går kursen Trädgård i norr. Olika erfarenheter och olika mål. Det som verkligen fick mig att fatta tycke för kursen var just detta, att man utgår från sig själv, sin trädgård och vad just jag vill.

Vad vill jag då? Ja, jag vill utveckla min trädgård till att komma längre mot självförsörjning på frukt och grönt. Hur långt jag kommer detta år det får vi se. Ett steg i taget ska jag ta och jag vet att det kommer bära mig framåt. Som bakgrund kommer jag ha trädgården som den såg ut när vi flyttade hit.


Och trädgården som den såg ut i somras. 


Bara på dessa år har det skett en enorm skillnad och då var jag helt novis på allt vad odling heter. Så jag ser en stor potential till denna kurs och vad den kommer att ge mig. Så nu ser jag fram emot onsdag då jag ska få sätta mig ner och nörda riktigt ordentligt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar