onsdag 8 april 2015

Det tar sig i odlingen

Sommarens odling börjar så smått ta form. Tomater och gurka sattes i slutet på februari och den första blomman på gurkan är på väg att slå ut. Tomaterna har en bit kvar innan några blommor syns men jag väntar med spänning. Just tomater har jag aldrig tidigare satt från frö men i år ville jag testa då jag hittat mig en favoritsort vid namn Chocolate Cherry. Det blir små rödbruna körsbärstomater som smakar hur gott som helst. 



I drivbänken växer nu små plantor av huvudsallad och broccoli. Även broccoli är nytt för mig i år och det ska bli spännande att se vad det blir av dem. Nu återstår att vänta ytterligare någon vecka innan nästa frön kan sättas i jorden. 


Under tiden försöker jag att få till mina pelargoner så de ska bli täta och riktigt fina tills det är dags att plantera ut dem. Och så måste jag göra en extra hylla till fönstret nere, annars kommer nog inte alla mina kommande plantor att få plats. Men det är ett angenämt problem. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar