tisdag 7 april 2015

Påsken är över

Påsken är förbi och det är en av mina favorithögtider. Den har inga måsten utan kan ändras från år till år. Och den lyser upp i den annars grå vardagen. 

Påsken kommer med färger och då främst genom alla dessa vackra blommor som kommer med våren.

Några minnen jag har från påsken som barn är givetvis att gå runt som påskkärring, men även pyntning av påskris och såklart att få påskägg. 

Saker som jag även vill att L ska få uppleva. Så på skärtorsdagen följde jag med L till dagis för att gå med i deras årliga påskparad. Han har annars varit hemma med oss nu i flera veckor så han tyckte det var riktigt roligt att träffa sina kompisar igen. L var först skeptisk till att klä ut sig men då även jag gjorde det så vart allt mycket roligare. Och varför ska inte jag göra det om han ska? 

En mysig förmiddag fick vi med alla dagisbarnen och sen tog vi en sväng till skogen och hämtade hem lite påskris. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar