måndag 27 april 2015

Från och med nu

Tiden rinner iväg. Uppladdningen jag hade inför en kommande förlossning var inte helt fel. För klockan 01.33 föddes vår Emma den 10:e april. Det gick fort men väldigt bra. Anledningen till att bloggen stått stilla är dels på grund av vårt nytillskott men även på grund av den begravning min familj haft framför sig,

I fredags tog vi så adjö av min systers man. En mycket jobbig dag men oerhört fin begravning var det. Spänningen man har i kroppen släpper som en bomb när väl begravningen är gjord. På lördagen var jag helt slut i kroppen och som tur var så var E så snäll hela resan både dit och hem. L fick vara kvar hos farfar istället för att åka då han är lite för liten för att förstå. Men vi har pratat om döden och läst böcker men man märker att det är svårt att ta in. Jag tror inte på att undanhålla obekväma saker för våra barn. Men sen får man tänka på hur man talar om saker och ting. 

Tur att vi har läst så mycket för L och att han uppskattar böcker. Det blir lite lättare att försöka förklara saker och ting på det viset. Hoppas att även E så småningom ska uppskatta böckernas värld. Vi har en spännande tid framför oss nu när vår familj växt ytterligare. 

Och från och med nu ska jag bli bättre på att blogga igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar