torsdag 9 april 2015

Nu får det vara bra

Fem dagar över tiden och  vi väntar på den lilla/lille. Var till barnmorskan idag och det kan verkligen smälla när som helst nu. Öppen tre centimeter så den är redo. Men under tiden saknar jag mitt stora hjärta. 

L kom hem i ,måndags efter några dagar hos mormor och morfar. Dessvärre hade han drabbats av magsjuka och vi tog beslutet tillsammans med honom att han skulle åka till farmor då jag verkligen inte vill att förlossningen ska startas av en magsjuka. 

På tisdagen fick han sen åka till farfar som äntligen kommit hem igen. Gissa om han var efterlängtad. Men trots att det gått flera dagar så vill inte magsjukan släppa. Att inte få vara den som tar hand om sitt eget barn när han är sjuk är verklig inte roligt. Men jag är verklig tacksam över all hjälp vi får. 


Under tiden försöker jag ladda mentalt för vad som komma skall. Ska bli spännande att se vem som döljer sig i magen och jag hoppas, hoppas att L snart är frisk så han får träffa sitt lillasyskon så snart som möjligt. Så nu ska jag ladda med en tallrik frukt och nötter så får vi se hur natten artar sig. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar