söndag 5 juli 2015

Dålig planering

Det blir mycket tankar kring mat när man är med i viktväktarna. På gott och ont. Vissa dagar blir man så less på matlagning att det känns som ett nödvändigt ont. Men när jag tänker efter så beror det enbart på dålig planering. Vet jag bara vad jag ska laga så går det oftast utan några som helst problem då ingredienserna finns hemma.

Som ni vet så har jag testat på en hel del recept ur Leilas nyaste kokbok och inte ett recept har jag blivit besviken på. Istället har jag fått en hel hög med recept som jag kommer att göra igen.

Ändå har jag hamnat lite i en svacka just nu när det gäller matlagningen. Jag vill göra fler nya recept men vet inte vilka. På tisdag när det är dags för vägning igen ska jag se om inte en av kokböckerna som viktväktarna har ska få följa med hem. Jag har uppnått mitt tredje delmål men ännu inte belönat mig själv för detta. Den bok jag är lite nyfiken på kommer från Amir och innehåller förhoppningsvis recept som även ska falla J i smaken (han är den lite kräsne här hemma ;) ).

Fram till dess får det bli gamla beprövade recept och så ett av mina favoriter från Leila. Till helgen hoppas jag på att få göra Chicken Thai igen. Den rekommenderar jag verkligen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar