fredag 15 januari 2016

I ottan

Hade ställt klockan på 04.00 i morse. Varför? För att åka och träna till klockan 05.20. Låter det sjukt? Ja, det hade jag tyckt för inte allt för länge sedan.

Men planen var att åka dit, gå på löpbandet i 60 minuter och sedan gå på ett bodybalance pass. Som jag saknat dessa! 

Och sagt och gjort. 05.20 stod jag där. Och när klockan var 07.30 och allt var gjort så hade jag ett fantastiskt lugn i kroppen. 

Att först få börja med att väcka kroppen genom en promenad för att sedan sträcka ut och töja den riktigt. Och allt i ett lugnt tempo. Ja det satte prägeln för hela dagen. Var på ett sådant harmoniskt humör hela dagen. Så värt att kliva upp i ottan. 

Så svaret är ja. Jag kommer att göra det igen. För så vill jag gärna starta flera helger. 

Och har ni märkt det? Dagarna är faktiskt längre nu. Välkommen tillbaka ljuset!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar