måndag 25 januari 2016

Köra på

Fick ett ryck utan dess like idag. Händer inte ofta men när det väl sker är det bara att köra på. Det blev nämligen rejäl städning av våra tre sovrum uppe samt badrummet. Och L var inte sen att hänga på. Han gillar att vara med och städa och han är verkligen jätte duktig. Han har dammsugit, dammtorkat och skurat golv. 

Även E var med på noterna och lät oss hålla på. Hon satt mest och gjorde gymnastiska övningar samtidigt som hon lekte. Förstå att vi alla varit så viga en gång i tiden. Nu är man glad om man kan nå tårna. 


Och nu när kvällen kommit och barnen sover känner jag mig pepp på att ge mig i kast med kök och vardagsrum imorgon. För säkerhets skull har jag tagit ner gardinerna så jag ska känna att jag är på g. Får se om det tricket fungerar eller om vi blir utan gardiner ett tag?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar