måndag 16 december 2013

Bilar ska bara fungera

Finns det något tråkigare än när servicelampan börjar lysa, ena halvljuset ger upp, tutan trumpetar inte mera och baklyset har gjort sitt. Suck! Bilar ska bara fungera. Tråkigare utgifter kan man inte ha och vem har väl tid att vara utan bil?

Men då skulle ni leva i min värld. Jag ställer bilen vid jobbet, går in och jobbar min dag. När jag kommer ut till bilen så står den där och väntar. 

Vad den gjort under dagen är att byta olja och därmed slocknar servicelampan, kollat vad som är fel på tutan, beställt en ny och bytt halvljuset. Och som om inte det var nog så står det även en flaska champagne i framsätet. 

Har vi inte världens bästa bil så säg?!!!!

Nä, nu är det inte bilen som är bäst utan min svärfar. För bättre än så kan man väl knappast ha det? En guldsvärfar är vad det är. Men så har han många guldstjärnor också på sin himmel.  




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar