tisdag 10 december 2013

Har haft Alfons på besök

Vilken dag! Skattekurs på Clarion hela dagen vilket innebär en massa god mat och godsaker. Kursen var som vanligt matnyttig även den och en del saker följde med hem att tänka lite extra på.

Hann med en sväng på Sydilla, en tygbutik i vår stad, också idag. Och där fanns det verkligen massor av roligt. Fick äntligen tag i mitt blåa tyg med stjärnor som jag letat efter. Och så kunde jag inte hålla mig när jag såg det oerhört söta myspystyget med renar på. Det blir nog en mysig pläd. 

Och när jag packade upp mina påsar med tyger så hade expediten smugit ner några bitar daimgodis. En liten grej som gör en glad. 



Hemma väntade J och L med middagen redo som vanligt. Jag är oerhört bortskämd med en sambo som fixat maten tills jag kommer hem. Så skönt att få kunna äta i någorlunda bra tid. Disken den är däremot min. Ja, jag lagar ju mat jag med men det blir mer de dagar jag är ledig. Och de dagarna är det J:s disk. 

Framåt kvällen fick jag besök av Alfons, ni vet han som "ska bara". Så efter att L lagt sig blev det lite julklappsinslagning, måla klart klossarna och ett chokladpralins experiment. Får se hur det resultatet blir imorgon då allt fått stelna. 



Så nu anser jag att jag verkligen tagit vara på varje minut av dagen och att det nu är dags för sängen. 

God natt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar