torsdag 12 december 2013

Glad för det vi har

Oj, oj, oj så han tar i den där Ivar. Vet att det är lååångt ifrån de katastrofer som sker runt om i världen. Men ändå så tycker jag att det räcker till. Vi har här hemma gjort så gott vi kan för att skadorna ska bli så små som möjligt. Även en liten sak kan göra stor skada med den kraft som vinden har.

Har än så länge kunnat konstatera att vi saknar locket på en av komposterna. Mitt fel då jag inte dragit åt det ordentligt då det har en tendens att frysa fast under första delen av vintern. Sen har vi varit ute och plockat rätt på en vägg som tidigare satt nere vid vår uteplats. Blev ganska så öppet där nu.

Men jag är glad att ha hela familjen hemma hos mig och L sover så gott i stormen. Glad för att vi har det vi har. Ett rejält hus som klarar sig en stund även om strömmen går då vi både kan elda för värmen och för maten. Helt enkelt glad för att vi har tak över huvudet.

Så var rädda om varandra där ute. Och ge er inte ut om inte nöden kräver det.

Tänk till en extra gång!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar