söndag 8 december 2013

Julmarknad

Som jag hade sett fram emot Jamtlis julmarknad även i år. Men då magsjukan än en gång satte krokben för oss här hemma så blev det inget Jamtli i fredags. Vilket annars brukar vara den dag som vi går då det brukar vara lite lugnare med folk.

Men idag skulle vi gå hela familjen plus mormor. Inga problem heller att ta sig fram på en söndag men tyvärr så var det betydligt färre utställare i år. Och vissa hade redan klappar igen sina stånd. Och då var vi ändå där alldeles efter öppning. 

Det skulle vara väldigt trist om denna fantastiska marknad inte fick behålla sitt underbara rykte. 

Jag hade ställt in mig på att handla fyra saker: tossor och handskar till L i skinn, råmjölk och en mistel. Och det enda jag fick med mig hem av dessa saker var råmjölken. Resterande fanns tyvärr inte. 

Men som tur var så var i alla fall damen som sytt mina fårskinnstofflor där och hon skulle sy till mig på beställning.  

Efter Jamtli fikade vi på Törners och under resterande delen av dagen har vi tagit det mest lugnt. Mormor hade med sig mera ved så nu kan vi elda och mysa när vill. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar