onsdag 4 december 2013

Kakor för far

Igår kväll gjorde jag innehållet till pepparkaksbollarna jag tänkt göra. Så ikväll blev det utsidan som fick sitt.

Jag hade sett ett recept som jag tyckte lät så väldans gott. Innehållet var bland annat mandelmassa och pepparkakor. Man kan säga att det är lite som chokladbollar blandat med dessa ingredienser. 

Smeten rullades till bollar och som slutfinish skulle de doppas i choklad och rullas i mandel och nötkross. 

Resultatet blev en kaka/boll som kommer falla min far i smaken. Sötare slisk får man leta efter. Men, men nu har jag i alla fall provat dem. Och ganska fina kommer de att bli att lägga fram som komplement till småkakorna. För lite slisk ska det ju finnas på kakfatet också. 




Och visst är det fint mitt lilla auktionsfynd. Ett sött litet fat på fot. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar