lördag 14 december 2013

Kvällsstök

Igår efter luciafirandet följde L med mormor och morfar hem till dem. Där ska han vara tills på måndag. Det är väldigt tomt här hemma, det blir så tyst och då J jobbar sin sista helg för detta år försöker jag hitta på saker att fördriva tiden med. 

Jag har bland annat jobbat några timmar idag, hoppas hinna med så mycket som möjligt innan jul så det inte blir allt för stressigt efter ledigheten. Jag ska nämligen vara ledig 18 dagar på raken i år. Har aldrig tidigare varit långledig över julen innan om man inte räknar ifjol då jag var mammaledig. Ska bli jätte skönt!

I övrigt har det kommit en hel del snö så skottat har jag gjort. Annars har jag spenderat tiden i köket nu på kvällskvisten. Jag har fixat högreven, kokat saft, gjort kalvdans, kokat ihop buljongen som ska bli till sås och kokat knäck. Så nu väntar jag på att den ska svalna så jag får provsmaka. 

Högrev

Kalvdans

Medan jag stökat på så har O sovit så gott på L:s stövlar. Tror även han saknar vårt pyre <3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar