onsdag 26 november 2014

Advent närmar sig

December närmar sig och jag längtar tills jag får tända adventsljusstakarna. Ingen tjuvstart här inte på den fronten. Kan sträcka mig till att fixa slingan ute då det är skönt att fixa det när det inte är allt för kallt. 

Det är väl egentligen bara adventsljusstakarna som jag håller tillbaka. Gardiner och blommor kan jag gärna påbörja då det är skönt att få ta saker och ting i etapper. Tomtar kommer dock inte fram allt för tidigt och inte är det särskilt många heller. Tycker bättre om att få till den där mysiga stämningen som ljuset ger. 

Idag blev det lite inhandling av blommor. För första gången någonsin har det kommit in hyacinter i mitt hem. Inte för att jag inte tycker de är fina utan för doften. Jag har nära som inte tål dem och innan vi bodde i hus har jag inte haft någonstans att ställa dem då vi fått besök. Men nu kom jag på att vi faktiskt har det. Så två blå och en vit har fått flytta in. Kanske inte de juligaste färgerna men jag har bestämt mig för att i år ska det bli en liten neutral zon nere men ändå lite juli. Så därför blev det dessa färger. Och att plantera dem i återanvända konservburkar tycker jag blev riktigt snyggt. 


Även en lite större en fick följa med hem. Hade inte riktigt bestämt var den skulle få bo men det blev i en av mina underbara gamla zinkhinkar i hallen. Den kommer nog få lite dekoration på sig framöver, men vad det blir får jag se då. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar