lördag 1 november 2014

Ljus i mörkret

Första november och vi har vandrat in i mörkermånaderna på riktigt. Känns både jobbigt och mysigt på samma gång. Jobbigt att åka till jobbet när det är mörkt och att komma hem när det är mörkt. Att bara få se dagsljus på helgerna. Mysigt då man får tillfälle att mysa på inomhus med tända ljus. Bara boa in sig. 

Men förutom att det varit den första november idag har det varit alla helgons afton. Jag och L åkte till mormor och morfar en sväng över dagen och passade då även på att svänga förbi gravarna och tända ljus. Det är som speciellt att vara på en kyrkogård under alla helgons helgen. Det är som en extra lugn atmosfär där då. Jag försökte förklara för L varför vi var där och vilka vi tände ljusen för. Men det märkets på L att det var svårt att förstå. Vi får helt enkelt försöka förklara det lite längre fram istället. 

Annars har vi bara myst på. Bjudit älgjägarna på fika, vilket var riktigt uppskattat i snålblåsten och sen åkt hem till J igen. Hemma tände vi också ett ljus som får brinna för alla dem som gått bort men som vi inte besökt idag. 

Även ikväll har jag bakat lite. Dock inte det som var tänkt då jag inte vet vad jag tänkte med igår när jag handlade. Men, men.... Som tur var så har jag ju lite olika saker på kö att baka. Och vad det blev får ni veta imorgon. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar