torsdag 13 november 2014

Ljuset i mörkret

Mörkret som kryper runt oss blir mer påtagligt för var dag som går. På så vis kan jag tycka att det är härligt när snön kommer. Lite ljusare blir det allt. Men om jag fick välja så skulle jag mycket hellre se solen och dess strålar.

Men jag försöker tänka positivt. Det är inte många hela veckor kvar för mig att jobba nu. Och det ska bli skönt, riktigt skönt! Jag saknar den där vardagen då jag och L bara skuttar runt och gör vad vi känner för. Åker en sväng till biblioteket, stan eller bara myser på hemma. 

Och snart börjar J sitt nya jobb. Det kommer bli en del förändringar här hemma men i slutändan tror jag att det kommer att bli bra. För hur som haver så finns ljuset alltid där. Och det är väl mot det vi strävar? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar