fredag 31 oktober 2014

Får inte stopp

När jag kommer in i mitt bak-flow så skulle jag nog nästan kunna baka ihjäl mig. Tycker det är så vansinnigt roligt. Men vem ska äta upp allt? Jag tycker faktiskt att det är mycket roligare att baka än att äta. Och tur är väl kanske det. 

Blev inspirerad idag av tre olika recept på sötsaker från tidningen Hembakat. Har länge velat testa på att baka en kolapaj. Tycker att de är väldigt goda men har aldrig vågat mig på det själv. Men nu hittade jag ett recept som jag bara inte kunde motstå. Ljuvlig daim- och kolapaj! Nu vet jag ännu inte hur den smakar men kolasåsen blev himmelsk. 


Det andra receptet var After eight brownies. Tyckte det lät spännande och då jag fick en form i födelsedagspresent som passade dessa perfekt, ja vad är det då som hindrar mig? 


Så nu står dessa två nya experiment på kylning. Och vem ska äta dem då? Jo imorgon tar jag med mig dem till den svåraste juryn någonsin. Nä, kanske den mest tacksamma. Jaktlaget i min barndomsby ska få vara testpersoner. Får se vad omdömmet blir. Spännade!

2 kommentarer:

  1. Daim- och kolapaj, så gott det låter! Måste testas!

    SvaraRadera
  2. Den var hur god som helst, men oerhört mäktig.

    SvaraRadera