fredag 10 oktober 2014

En doft av sommar

Fredag, som jag har längtat! Veckan har känts extra lång. Det har blivit tidiga morgnar på jobbet då jag passat på när L varit hemma med J. Alltid skönt att ha jobbat in några timmar så man kan nyttja dem senare. 

Helgen har inga större planeringar på sig vilket känns jätte skönt. Jag ser fram emot att kunna vara lite ute i trädgården och ta hand om det sista i landen. För några dagar sedan rensade jag bort rabarbern och det fanns några stjälkar som fortfarande var fina så jag tog vara på dessa. 

De ligger nu i min kastrull och puttrar tillsammans med citron och vaniljstänger. Resultatet ska bli en rabarbermarmelad. Har aldrig testat förut men tyckte att det lät spännande. Och doften som sprider sig i köket minner om en underbar sommar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar