torsdag 30 oktober 2014

Letar inspiration

Sitter och väntar på att surdegen ska jäsa (ja jag kunde inte låta bli ikväll). Under tiden slötittar jag på tv och surfar. Skulle kolla efter nya surdegsrecept men hamnade på inredning. Två projekt ligger och gror i mitt huvud.

Det första är en ny arbetsyta. Idag står vår dator i ett rum som tanken hela tiden varit att det ska bli L:s rum när han blir större. Så L:s nya rum är projekt nummer två. De hör ju egentligen ihop och det börjar nog bli dags att fixa till rummet.

L sover fortfarande i spjälsäng och den börjar snart bli för liten. Vi har en säng ståendes som jag tänkt måla. Men för att kunna börja med hans nya rum måste ju arbetsplatsen flyttas. Så nu ska jag spåna lite på hur den ska se ut. Platsen är (åtminstone i mitt huvud) redan bestämd. Och gärna skulle jag vilja ha en sådan här stol vid datorn. Vet att det inte är någon arbetsstol men oj så snygg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar