onsdag 22 oktober 2014

En doft av morgondagen

Som vårt kök ser ut och doftar idag så skulle jag vilja att det alltid var. Men med småbarn går det inte att vara pedant och i ärlighetens namn så var jag ganska dålig på just det även innan vi hade barn. Men rätt vad det är så får jag ett ryck och plöjer mig fram mellan alla grejor som av en underlig anledning alltid hamnar i köket. 

Det var inte meningen att det skulle bli en röjarkväll, Nej, allt började med brödbak. Idag var det dags att testa surdegen som stått och bubblat. Valnötsbröd fick bli det första experimentet då jag tyckte att det lät så väldigt gott. Men jästiden skulle bli lång och då J åkt för att jaga och L är hos farfar ja då blev det ett litet ryck istället. 

Och nu när jag sitter och känner doften av nybakat bröd från ett kök fritt från grejor och ett skafferi som är nystädat ja då känns det som att jag kan krypa ner i sängen och se fram emot mitt första egenbakade surdegsbröd imorgon. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar