onsdag 1 oktober 2014

Försöker spara på sommaren

L är hos farfar och ska sova där i två nätter. Så ikväll har jag passat på att ta en långpromenad med O och dammsugit hela huset. Och medan jag plockat och donat har jag även passat på att börja göra mina egna soltorkade tomater. Hittade det här receptet på Underbara Claras blogg och tyckte att det lät så himla gott. Och enkelt!

Då de tomater som jag tog in från växthuset för några dagar sedan börjat mogna på sig kändes det som att det var dags att testa receptet. Inläggning kommer dock ske imorgon då det tar sin lilla tid att torka tomaterna. Men jag tror att det kommer att bli bra. Återstår att se helt enkelt. Och tänkt så roligt det blir att ta fram en sådan burk och drömma sig tillbaka till sommaren i vintermörkret. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar