torsdag 16 oktober 2014

Det blir inte alltid som man tänkt sig

I vanliga fall kliver jag upp klockan sex när det är dagislämning. Nu är dock L hos mormor och morfar så nu har jag ingen tid att passa. Men då sotaren skulle komma idag hade jag bestämt mig för att jobba hemifrån. Tänkte att då kan jag sova till sju och sedan börja jobba vid halv åtta. Tror ni det gick?

Nej klockan kvart över sex var jag klarvaken. Så jag tassade upp, tände brasan i kaminen då det var ruggigt och satte mig ner och åt frukost i godan ro. Tjugo i sju klädde jag mig sedan för att ta en morgon promenad med O. 

Dagen började ge sig till känna i horisonten. Termometern visade på minus fem grader och himlen var stjärnklar. Hemkommen igen var det skönt med värmen som spridit sig och arbetsdagen kunde börja. En riktigt behaglig start på dagen blev det trots allt. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar