söndag 12 oktober 2014

Från ett tempo till ett annat

Igår var en lugn dag, idag ett annat tempo. Men även det helt frivilligt. Startade dagen med nybakade morotsfrallor och gröt. Och efter en mysig frukost gick jag och L ut en stund för att ta upp de sista morötterna och rödbetorna.

Sen var det dags för tömning av vinterkomposten samt lite lövkrattning. Försöker ta det lite pö om pö för att kunna avända mig av dem i min trädgårdsodling. Idag grävdes de ner i pallkragen som innehållit vår potatis. 

Efter det var det dags för lunch och sen en härlig vila i sängen på cirka en timme. Så mysigt att få krypa ner och bara snusa på min älskade L. 

Återstående del av dagen tillbringades till att göra egen chutney på äpplen från min syster samt en chilisås. Hur resultatet blir får jag lugna mig med då båda dessa ska stå i två veckor innan smakerna satt sig. Spännande! 

Medan dessa puttrade på spisen bakade jag foccacia till dagens middag vilken bestod av grillat älgkött med gårdens rotsaker. Mumma! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar