måndag 29 juni 2015

Att lyckas

Det är inte klokt vad sent allt är i år. Men det växer i alla fall. Potatisen vet jag inte vad den håller på med. Alla planterade samtidigt och av samma sort men som ni ser är skillnaden enorm. Men det blir nog potatis av allt så småningom. 


Broccolin har tagit sig jättebra och det är snart dags att gallra morötterna som sattes tidigare på försommaren (om man nu kan kalla den så). 


Mitt lilla höstexperiment har fungerat jättebra. Allt har kommit och palsternackorna har verkligen kommit igång fint. Glad att jag satte dem i höstas, annars hade de nog aldrig gått att skörda nu när värmen varit så långt borta. 

Så morötter, palsternacka och så klart vitlök kommer även i år att sättas på hösten. 


Och nu äntligen kan vi börja ta in vår egna sallad och äta. Känslan när man kan gå ut i sin egen trädgård och hämta in middagens grönsaker är obeskrivlig. Då känner jag att jag lyckats. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar