söndag 21 juni 2015

Zoombie

När jag gick med i viktväktarna började jag fundera på att skaffa mig en fitbit. Tycker om diagram och siffror, ekonom som jag är. Hade lovat mig själv att ha det som ett delmål och då de tre första kilona var passerade skulle detta bli min sporre att kämpa vidare. 

Nu föll det sig så väl att jag nämnde detta för farmor som visade sig ha en bekant som inte använde sin. Och därmed fick jag den. Var inte det snällt så säg?! Och ja, jag har tagit de första tre kilona. 

Nu har jag använt den i två dagar och satt som mål att gå 10 000 steg per dag. Inga problem än så länge, men det krävs en promenad om dagen för att det ska uppnås. Om jag inte gör något speciellt här hemma. 

Det jag tyckte var mest intressant var att man även kan använda den på natten för att se hur man sover. Natten mot idag testade jag detta och det var riktigt roligt att se resultatet. 

Jag vet med mig att jag vaknar nu och då för att titta till E samt att ge henne mat. Och jag måste erkänna att för att vara småbarnsförälder så sover jag (än så länge) väldigt bra. Men det känner jag ju också då jag inte riktigt är en zoombie hela dagarna. 

Ska bli spännande att se om det håller i sig. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar