lördag 6 juni 2015

En sådan dag.....

Idag är en sådan där dag. En dag då jag är glad att det stämmer det där som alla säger: "Ta vara på småbarnstiden, den går ju så fort." För vissa dagar är det verkligen ingen solskenshistoria.

Orken tryter, tålamodet tryter och man kan inte bara kliva undan. Man kan inte ens gå på toa i lugn och ro. 

Jag älskar mina barn och kommer så alltid göra. Men det finns tillfällen då det känns som att man ska kvävas. Man får inget utrymme. Ingen annan duger och luften minskar för varje andetag. Då är det skönt att det bara pågår under en kortare tid av livet. 

Sen finns det givetvis dagar då jag önskade att livet stod stilla för att det går alldeles för fort. Men idag var det ingen sådan dag. Den tar jag imorgon istället.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar