lördag 15 augusti 2015

Festdags!

Det händer inte ofta nu för tiden. Med små barn i huset vill jag inte ha några större fester här hemma. Men ikväll är det dags. L sover hos mormor och morfar och E kommer jag vaka som en hök över. Och givetvis är jag nykter när hon är med. Hade jag haft möjligheten så hade även hon sovit borta men ännu är hon för liten. 

Det som jag tycker är roligt med större sammankomster är att ordna småplock till gästerna. Med en liten som upptar stor del av ens tid blir då även plockmaten anpassad efter detta. Men det kommer finnas: pizzabitar, ost och kex, frökex med ruccolaröra, crostini med tapenad, melon inlindad i lufttorkad skinka, tjälknul, foccacia, ölkorv, fajitachips, baguetter med vitlöksost samt chips och grönsaker med dipp.

Hoppas att det ska smaka!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar