torsdag 27 augusti 2015

Leksaker

Har en ny leksak. Funderat på det ett tag och nu hittade jag en billig variant. Vet att man oftast får desto bättre saker ju mer man betalar. Men jag var i nuläget mest nyfiken på vad det blir för resultat av diverse frukter och bär. 

Jag har alltså köpt mig en frukt och svamptork. Först ut att testas blir svartvinbär, svartvinbärsblad samt hallonblad. Svartvinbären är tänkta som smågodis eller topping till yoghurt. 

Bladen ska bli te. Har ni inte testat att göra te på färsk svartvinbärsblad så bara måste ni göra det. Smaken är makalös! Hoppas nu även att den torkade smaken ska ge samma smak. 

Och vet ni.... Jag har precis testat, och det gjorde den. Så här ska bunkras med svartvinbärste. Det blir underbart att ta fram när snön yr ute. Imorgon ska jag testa hur resultatet på hallonbladen blev. 



2 kommentarer:

  1. Hur lång tid tog vinbären? /Helen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ungefär 10 timmar. Nu testas det blåbär :)

      Radera