måndag 3 augusti 2015

Skeptisk

Testade på mättande dag idag. Vill känna mig rätt så trygg i det när det väl blir semester. Ja för vi ska åka en vecka till varmare väder med all inclusive och då gäller det att tänka till med maten. Planen är att äta så mycket mättande mat som går. Sen kommer jag inte vara slavisk men vill ändå försöka hålla vikten under den veckan,

Och visst får man äta mycket bara man tänker till. Jag har ändå valt att räkna points på det jag ätit och lite skeptisk är jag till resultatet. Jag är rädd för att äta för lite. Vill gärna få i mig det min kropp behöver för att klara av amningen samt att inte börja gå på sparlåga. För litet intag är inte bra det heller.

Men jag har verkligen ätit massor idag och trots detta har jag bara fått i mig 23/35 points som jag har per dag. Och det känns inte riktigt okej. Men om jag lär mig att äta mättande till frukost och lunch så kan jag äta övrig mat till middag. Då bör jag hamna mer rätt. Får testa och se hur det går helt enkelt. Men visst är det lyxigt att äta räkor till lunch på en måndag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar