lördag 1 augusti 2015

Tjäna pengar på motion

Vilken rolig app jag blev tipsad om i tisdags på vv-mötet. Har hört talats om den och sett reklam på tv:n men inte tagit det till mig. 

Men efter tipset laddade jag hem Ica hälsorabatt. En app som går ut på att man ska gå eller springa och i gengäld får man rabatt på allt ur Ica Gott Livs sortiment samt vissa förvalda frukt och grönsaker. 

Vad jag inte visste om appen var att den även ger en utmaningar som leder till högre rabatt. Man ser även hur långt till man har för att fulla kvoten som är max 25 procent. För att kunna nyttja rabatten måste man ha ett Ica-kort. Men det är ju gratis om man inget hade sedan tidigare. Man måste även ladda hem runkeeper då det är denna som ligger till grund för hur långt man gått/sprungit. 

Genom att jag gjort utmaningarna har jag så sedan i onsdags samlat ihop 23,53 procent. Och för att få till full pott behöver jag gå cirka 3 kilometer till. Ska bli spännande att se vad vi kommer att köpa för varor först. Sen blir det till att köra igång igen med en ny målsättning. 

Roligt när man kan tjäna än mer på att röra på sig. Bara vinster hela tiden. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar