torsdag 6 augusti 2015

Som en tavla

Jag älskar sommaren men hösten står nog lite högre i kurs. Jag älskar att känna den friska luften och att spendera timmar i skogen. Och sen vi flyttade till hus har jag än mer att älska hösten för. Nu är det mesta i trädgården färdigt att äta. 

Att kunna gå ut och gräva upp sin egen potatis, knapra på en lätt jordig morot och plocka in sallad till middagen. 

I år har det blivit lite som det blev i trädgårdslandet. Tiden har inte riktigt funnits till för att ge den kärlek jag skulle vilja ge. Men det växer bra ändå. Några nyheter i landet är vitlök och broccoli. Och nu ser jag resultatet av detta. Vitlöken så fantastiskt vacker med sitt lila skal och broccolin med sina små träd som ska njutas till fullo. Riktigt roligt när man lyckas med det som är nytt. Blir definitivt mer av detta nästa år. 

Det är lite som en tavla att gå ut i sin egen trädgård och njuta av det man ser. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar