fredag 4 september 2015

Fredagsmys

Fredagsmys! Vi försöker äta ur vår frys så gott det går på äldre råvaror så inget ska bli förstört. Idag stod det därför tjädergryta på menyn. L är så söt nu när man ska duka lite "finare". Då ska servetterna fram. 

När J ställde fram ett litet provglas som L skulle få ha som finglas då var det verkligen en liten pojke som sken upp. Det är fantastiskt när en sådan liten grej kan göra så mycket. 

Förutom långkok på tjäder blev det en tur in till stan idag för att hämta hem min -10 kg present till mig själv. Fick tidigare i år presentkort från flera håll på Hamngatan. En av mina absoluta favoritbutiker här i stan. Och jag hade bestämt att dessa skulle gå till nya tallrikar som funnits att köpa just där. Hur det ser ut får ni se en annan dag. Men de är jättefina! 

Och som om inte det var nog så fann jag ett par läderstövlar på rea som jag fick av J. Även dessa ska ni få se lite längre fram. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar