söndag 27 september 2015

Mystempo

Söndagslunk! Ett härligt ord i mina öron. Startade dagen 06.00 då det var dags för O:s medicin. Även E klev upp med mig och med hennes goa kvitter gjordes det mysfrukost. Älskar när man har all tid i världen för att fixa frukost. Det ger mig ett härligt lugn.

Senast när vi var på biblioteket lånade jag mig en bok som heter Gröt och müsli. Jag gillar gröt till frukost nu när de kyligare morgnarna kommer. Hittade en hel del spännande recept som jag vill testa. 

Idag blev det drottninggröt med färskpressad apelsinjuice, kaffe och en raw-tryffel. Ingen dålig start på dagen va?! Så nu fortsätter vi i mystempo resten av dagen. 

Receptet på gröten kommer här: 

1 dl hallon
1 dl blåbär 
1 1/2 dl mjölk
2 msk mannagryn
Salt

Koka upp hallon, blåbär, mjölk och salt. Häll i mannagrynen och småkoka i cirka 5 minuter. Färdigt att servera!

Ha en fin söndag nu!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar