söndag 6 september 2015

Jag har sagt det förut....

....och jag säger det igen. Hur skulle vi klara oss utan mor- och farföräldrar som ställer upp.

Förkylningen slog till igår kväll med buller och bång för både mig och E. L var som tur var hos farfar för det var ingen rolig tillvaro här hemma med en febrig E som var för trött för att vara vaken och för snorig för att sova.

Natten gick riktigt bra så snart hon somnat och idag var vi ner på Ica och köpte alvedon vilket både hon och jag sov gott på i över fyra timmar. Det är verkligen kanon att vi numer kan få tag på dessa preparat även på helgen.

L ville gärna sova hos farfar en natt till vilket känns skönt då turen ner på affären räckte för att kroppen skulle bli helt matt. Ska försöka ta det riktigt lugnt nu då jag verkligen, verkligen vill kunna gå på min efterlängtade mamma-träning som börjar till veckan.

Som förberedelse lusläser jag min nya "bibel" Träning för nyblivna mammor. Känns så bra att ta allt från början och i ett lugnt tempo åter bygga upp min kropp så den ska orka med mycket med bus med mina små framöver.

Eller som Olga säger: "Glad mamma = glad bebis, men även glad familj!"

Så nu ska jag göra som Olga förespråkar: Vila en sjuk kropp och äta, äta, äta! Hon är en bra förebild tycker jag. Under tiden står de där och väntar min träningsskor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar