torsdag 3 september 2015

Lika värde

Det är fruktansvärda bilder som cirkulerar i media just nu. Människor som flyr för att försöka finna en bättre plats att leva på. Bilden på den lilla döda pojken har etsat sig fast på min näthinna. Det hade kunnat vara min son, vi som flydde. Det är svårt att hålla tillbaka tårarna och man känner sig oerhört hjälplös. 

Förstå när den enda utväg man ser är att sätta sig i en båt man vet kommer bli den farligaste resan man kan göra. Med fara för allas liv men att ändå så väljer man det. 

Jag tycker det är jobbigt att bara se mina barn vara förkylda. Det går inte att förstå. Men det jag kan göra här och nu är att ge dem all min kärlek och att visa dem att alla människor har lika värde. 

Jag vill allt tro att vi lever i en god värld i alla fall. Så till er mina barn, jag älskar er över allt annat och hoppas innerligt att ni aldrig ska utsättas för det som sker över världen med andra barn just i detta ögonblick. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar