tisdag 19 juli 2016

Belöning och framtida planer

Det är så härligt när ens ansträngningar ger belöning. Jag talar om vår smultronbacke. Jag har rensat ogräs, ogräs och åter ogräs där. Men nu har vi smultron att plocka varje dag att njuta av. 

Var idag iväg till grannen med lite grönsaker och med mig hem fick jag en burk alldeles nyslungad honung. Har ni smakat det? Den smaken är gudomlig! Så jag och L plockade en skål med smultron och gick in och tog turkisk yoghurt, ringlade över vår honung och strödde sedan över våra smultron. Bättre mellis än så är svårt att få. Ni skulle hört E, där hummades det gott. 


Mer som börjar ge skörd är vår broccoli. Inte många dagar kvar innan vi kan smaka på de första buketterna. Dessvärre är det mycket kålfjärilar i år men än så länge har de inte gjort så stor skada i min skörd. 


Och idag har jag införskaffat en hel del för kommande års odling. Två inspirationsböcker bland annat. Tanken är att jag ska kunna utöka odlingssäsongen samt öka skörden. Så då läser jag på och till hjälp har jag två experter: Lena Israelsson och Sara Bäckmo. Mycket spännande läsning blir det. 

Fick även med mig en sak till hem från en plantskola idag. Vad det var kommer ni få se en annan dag. Men roligt kommer det bli. Åtminstone i mina ögon. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar