onsdag 13 juli 2016

Drömmar är till för att förverkligas

Om ni bodde i mitt huvud och såg alla projekt som snurrade runt som har med min trädgård att göra, då skulle ni nog bli mörkrädda. 

Jag har så många drömmar jag vill förverkliga men jag inser att det kommer att ta tid. Men det är en del av det roliga. Att få se saker och ting växa fram. 

En sak som länge stått på min trädgårds-önskelista är ett äppelträd. Jag har länge funderat på vilken sort jag vill ha, alla fungerar ju tyvärr inte i vårt klimat men det finns ändå en hel del att välja på. 

Häromdagen såg jag att min favoritträdgård (pratar givetvis om Maries trädgård) annonserade att de sålde bland annat äppelträd med 30% rabatt. Så idag styrde jag och E kosan dit i förhoppningen om att finna trädet jag bestämt mig för. Och det gjorde vi! Så imorgon blir det till att gräva för då ska Rödluvan ner i backen. Och sen hoppas jag på att vi ska få njuta av dessa små goda äpplen en lång tid framöver. Och om ni undrar så behöver jag inte två träd då jag snyltar på grannarnas. Men visst kan det bli något mer i framtiden, men just nu är jag väldigt nöjd med ett träd. 


Jag nämnde ju igår att jag och L var på loppis häromdagen. Dessa två underbara ting fick följa med hem. Vet inte vad det var med tavlan men jag kunde inte slita mig från den. Den har fått en plats i E:s rum och meningen var att ljusstaken skulle bo i växthuset. Men nu är jag inte så säker längre. Det känns lite som att de hör ihop på något sätt. Tiden får utvisa helt enkelt. Och visst var de värda sina 25 kronor. Totalt alltså! Fynd säger jag. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar