söndag 3 juli 2016

Knack, knack

Det kom en magsjuka och knackade på..... Fy så matt man blir av det. Men idag känns det äntligen som att orken är på väg tillbaka.

Det startade på fredag morgon med att jag vaknade illamående. Fick i mig fem skedar gröt och sen var det stopp. Till lunch blev det två skedar fil och sen stopp. Illamåendet höll i sig. Efter lunch åkte L till farfar och jag och E gick och lade oss. Vi vaknade inte förrens J kom hem från jobbet klockan fyra och då var jag mest liggandes. Somnade åter om en stund senare och vaknade av att J frågade om jag inte ville ha något och om jag inte skulle klä av mig och krypa ner i sängen, då var klockan halv tio på kvällen. 

Gjorde det och somnade om. Sov sedan, med två avbrott till toaletten, till klockan nio dagen efter. Helt däckad! Sov i nästan 20 timmar i sträck. Hur är det möjligt? Men välbehövligt, det var det. 

Och trots att orken nu börjar komma tillbaka har det varit en väldigt lugn dag idag. Några svängar till växthuset och lite bokläsning är nog allt. 



Imorgon väntar en dag med hög anspänning. Men jag är vid gott mod. 

Och framförallt: "Jag älskar dig pappa"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar