tisdag 12 juli 2016

Regn och inspiration

Regnet har mest fallit av och till hela dagen. Mycket välbehövligt! Man ser hur växterna ute får ny energi och växer så det knakar.

Trots en regnig dag blev det lite utflykt med familjen. Först styrde vi kosan mot Mörsil och Kretsloppshuset. Verkligen en favoritplats här i Jämtland. Där blev det lunch och maten var som vanligt super god. Deras alla olika grönsaker de serverar smakar ljuvligt. Har ni inte varit dit så ta er en tur. En riktig inspirationsoas.


Sen styrde vi kosan mot Östersund för lite handel samt fika i Björkbackaparken med farmor. Och så klart lite lek i lekparken. Till min och L:s besvikelse körde vi inte förbi en endast loppis som vi kunde svänga in på. Jag har lyckats bra där, L tycker om dem lika mycket som mig. Men, men vi var ju på en igår så särskilt synd om oss är det inte. Vad jag fann där ska ni få se en annan dag. 

Nu på kvällskvisten har jag strosat runt lite i regnet för att titta till mina växter. Och nu som avslutning sitter jag ner i växthuset och lyssnar till regnets smattrande mot taket. Gissa om jag mår gott?! 

Och förresten, TACK! Tack alla ni som följer mig. Igår slog jag rekord i antalet besökare. Så roligt att ni är så många, ni ger verkligen energi till att hålla liv i denna sida. Jag ska göra mitt bästa för att visa er alla min vardag. TACK!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar