måndag 4 juli 2016

En dag av väntan

Har haft en dag för mig själv då L sovit hos farfar och E åkte till farmor i morse. En dag då jag försökt skingra tankarna på alla möjliga sätt. 

I fredags fick morfar reda på att hans hjärtoperation skulle ske idag. En bypass med fyra nya kärl skulle ske. Så för att inte bli tokig på alla tankar som kommit och gått har jag sprungit runt här hemma som en skållad råtta. Det har dammsugits, diskats, klippts gräs, planterats och gjorts fint runt mina nyanlagda odlingar. 

Tidigare har markväven synts men skulle nu döljas med täckbark. 



Och visst blir det ett lite snyggare utseende på alltihop. Och förhoppningsvis håller det ogräset väck en liten stund längre. Hade dock lite för lite så jag får inhandla mer vid tillfälle. 



Och operationen har gått enligt plan. Så nu håller vi tummar och tår att allt annat också flyter på. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar