tisdag 26 juli 2016

Blixtar och dunder

Att stå ute och olja in den blivande bänken, som J gör till mig, medan åskan dundrar fram är ganska rogivande.

Jag har en väldig respekt för åskan absolut. Tycker inte om när det går torråska men när regnet strilar ner samtidigt kan jag se lite charm i det hela. 

Bänken som nu oljats in för första gången ska under somrarna finnas under trädet vid växthuset. Och när hösten kommer får den flytta in och ta sin plats i växthuset tillsammans med mitt secondhand bord samt pallkragarna som även de ska få lock till sittplatser. Därmed hoppas jag på att vi ska få många mysiga stunder i mitt Eden även när odlingen ligger i träda. 

Jag har tur jag som har min J som ställer upp och snickrar alla mina trädgårdsidéer. Och att han dessutom gör det så bra. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar